Terug in het koude kikkerlandje!

27 november 2015 - Elburg, Nederland

Lieve lezers,

Ja hoor, de winterjas hangt alweer op de plek, lange broeken zijn weer gekocht en de eerste oliebol is geproefd! Ik ben weer terug.

Ik had nog een blog willen schrijven vlak voor ik ging maar helaas is dat er niet meer van gekomen. Vandaar nu dan mijn allerlaatste blog!
Ik zal nog even vertellen over ons grote avontuur in kaapstad!
Zaterdag 14 november zijn we naar Kaapstad gegaan, na onze grote bus moest er nu plaats gemaakt worden voor de Toyota Avanza, dit betekende met onze hoofden tegen de achterruit. Veel ruimte was er namelijk niet.
We kwamen 's avonds in ons appartement en dit was echt prachtig. Het was een ruim en licht appartement waardoor het groot leek. Van het uitzicht konden we op dit moment nog niet veel zien want het was donker, maar dat zouden we de volgende dag wel bewonderen. Mijn ouders hadden de grootste kamer, waar gewoon een bad midden in de kamer zat.

De eerste dag zijn we met een hop on hop off bus door Kaapstad heen gegaan, met eigenlijk maar 2 bestemmingen op de planning; de Tafelberg en de Afrikaanse markt. Heel jammer was het dan ook dat de Tafelberg in de wolken was, na een kopje koffie en een lekkere muffin zag het er wat beter uit en gingen we dan ook naar boven. Eenmaal daar aangekomen stapten we uit in een wolk. Het was onwijs koud en het regende. Het wachten werd uiteindelijk geloond en konden we toch nog iets iets zien van het uitzicht. Dus snel de foto's maken en weer naar beneden! De Afrikaanse markt was echt prachtig, aan alle kanten stonden er zelfgemaakte voorwerpen en er werd gelijk geschreeuwd; vertel me jou prijs dan kunnen we wel wat regelen. Zo heb ik een zonnebril gekocht met de Afrikaanse vlag voor 60 rand(4 euro) in plaats van 280 rand (18 euro)! Op de terugweg zijn we nog even langs het strand gereden en heb ik mijn eerste Zuid -Afrikaanse cocktail gedronken.

De tweede dag zijn we naar Kaap de Goede Hoop geweest, we hadden ontzettend mooi weer wat echt heerlijk was. Na een uurtje rijden zijn we eerst bij Muizenberg uitgestapt om lekker een bakje koffie te drinken ( in mijn geval chocolademelk) en even over het strand heen te lopen. Daarna was het nog een uurtje rijden en hadden we de bestemming bereikt. Samen met mijn ouders ben ik wederom naar boven gelopen om de vuurtoren te bewonderen. Daarna zijn we naar Kaap de Goede Hoop zelf geweest, hier was het echt onwijs druk en was het letterlijk voordringen om een foto te kunnen maken met het bord. Daarna nog even langs een 'bay' gereden en toen was het weer tijd om terug te gaan naar het appartement. Onverwacht kwamen we toen op een hele mooie route langs de kust!

De derde dag stond in het teken van walvissenspotten. We hebben de kustroute gereden richting Hermanus, alleen door het slechte weer hebben we geen enkele walvis gespot. HELAAS!

De vierde dag zouden we naar een markt gaan alleen hebben we deze nooit gevonden. Vandaar dat we naar het Two Ocean park zijn geweest, hier hebben we lekker rond gelopen om vervolgens naar het strand te gaan. Ik had me de hele tijd al voorgenomen om in de Atlantische Oceaan te gaan zwemmen. Als ik thuis was moest ik namelijk toch echt kunnen zeggen dat ik dit gedaan had! Nou ik heb het gedaan, maar man wat is dat water koud. Het is niet zo dat je even voor je pleziertje gaat zwemmen, na één seconde ren je het water weer snel uit om in de zon te gaan liggen.
Daarna zijn we nog even op Waterfront geweest om te kijken voor wat souvenirtjes. Na een lekker hapje eten was alweer bijna de laatste dag aangekomen.

De vijfde dag/ De laatste dag zijn Astrid en mijn ouders naar het Robbeneiland geweest en hebben wij lekker gewinkeld. Wij hadden de vorige keer bijna de boot gemist maar ook nu was dat weer het geval. Onze ouders zijn de auto uitgestapt en naar de boot gerend. Astrid en ik in de auto en toen kwam de uitdaging, het besturen van een automaat.. Gelukkig ging dit heel goed, alleen verwarde ik nog wel eens de koppeling met de rem en dat zorgde ervoor dat je met je hoofd bijna tegen het raam aanzat....
De boot was in elk geval gehaald en wij hebben lekker gewinkeld, daarna was het tijd om de spullen weer in te pakken en onderweg te gaan naar het vliegveld. Na een onwijze rot vlucht waren we weer in Johannesburg aangekomen en begonnen onze laatste dagen.

Ik ben toen nog met mijn ouders naar Kolonnade geweest, een onwijs groot winkelcentrum waar we hebben gewinkeld en heerlijk hebben gegeten(:
Zaterdag stond in het teken van olifant rijden, eindelijk kwam mijn droom dan uit. Na een hoop gezoek waren we er aangekomen en werd ons verteld dat de olifant ziek was en dat we dus niet meer konden olifant rijden, dat was nou echt balen!
Verder wel leuke dag gehad, we zijn naar een slangen en dierenpark geweest en naar de enige echte Nederlandse molen. Met lekkere stroopwafels en pepermunt gingen we weer terug naar huis. Zondag en maandag stond vooral in het teken van inpakken, laatste dingen doen en afscheid nemen van de jongens!

Uiteindelijk ben ik blij dat ik weer thuis ben maar 1 ding weet ik zeker, Africa zit in mijn hart en gaat daar ook niet meer uitkomen!!

Bedankt voor het lezen van mijn blog.